[i575]
le Lieutenant civil, pour leur commanveoir el. donner ordre à toutes chosesesté cy devant ordonnées pour la seurrsion de ceste ville'1', et d'y travailleaprès disnée sans intermission, selon
DF LA VILLE DE PARIS.                                                    325
dict plus amplement par ledict sieur Marcel qu'ilz croirronl en cest endroict de cc qu'i leur dira. "Faict à Paris, le xxiiime jour de Decembre ji vc
LXXV."
Signé : "Brulart".
DCIX-DGX. ----- ASSEMRLEK POUR POURVEOIR À LA SEURETE DE LA VlLLE;
-----"ET POUR ADVISER SUR LA FORME DE LA LEVEE ET SOLDE DES SuiSSES.
23 décembre 1575. (Fol. 261 r"(->.)
Du vendredy xxiu'nc jour de Decembre mil cinq cens soixante quinze.
En Assemblée le jour d'huy faitte, au Bureau de l'Hostel de la Ville de Paris, dc Messieurs les Pre­vost des Marchans, Eschevins, Conseillers de laditte Ville, et autres Deputtez à l'Assemblée generalle dernierement failte, pour entendre la lecture d'une Ordonnance qui nous a esté dernierement envoyée par Messieurs du Conseil du Hoy, et pour prompte­ment el cn toute dilligence pourveoir à la seuretté dc laditte ville, ensemble pour adviser sur la forme de la levée et la solde de deux mil Suisses accordez au Roy en cesleditte ville pour quatre mois'3'; sont comparuz Messieurs :
le president Le Charron, Prevost des Marchans;
dc La Goupillière,
Le Lievre,
de Jummeauville,
de Courlay,
de Bragelongne,
de Cury,
Abelly,
de Livry,
Le Prebtre,
de S1 Ion,
Rourgeois,
Pigneron,
Maheut,
[Conseillers ou Depputez]'"'.
En laquelle Assemblée, après quc ledict sieur Marcel, pour sa creance, a dict que Messieurs du Conscil du Roy, auroient reçeu nouvelles quc les rey tres se achemvnoient vers ceste ville et estoient près Verdun, ct en deliberation dc passer la riviere de la Mausclle; au moyen de quoy et pour obvier aux enlrcprinses desdictz reylres, estoit necessaire et avoit esté advisé de fortiffier ceste ville, et mettre forces au chasteau de Vinciennes, au pont de Sainct Cloud, Sainct Denis ct Monlmarlre; et pour le re­gard de ceslc ville, qu'il estoit necessaire dc tra­vailler aux Ircnchécs, fossez et boullcverlz de laditte ville, et mesmes faire ung bastion près le moulin Sainct Germain des Prez, pour empescher l'ennemy de approcher de ce costé(5'.
Aussy est venu cn laditte Assemblée le sr de Biron, grand maistre general de l'Artillerie; lequel a remonstré que le Roy l'avoit envoyé ceans pour
d'Aubray, Parfaict, de Brevant, Le Gresle,
president de Morsant, president Hennequin, president Bailly, president dc Charmeau, Le Clerc, dc La Place, Apvrillol, Lieutenant civil, Marcel, de Breda, Foucquet,
Eschevins;
[Conseillers ou Depputez];
(■) Ce passage vise les Règlements de police édiclés en septembre 1575 et rapportés ci-dessus, art. DXXXV1II et DLL
(2)   Au Registre, ce document est intercalé entre deux articles datés respectivement du 24 et du 23 décembre, dont le premier est colé dans ce Volume sous les n°' DCXI-DCX1I, et le second sous le n° DC VIU.
(3)   Voir l'Ordonnance du Roi (io décembre précédent) : ci-dessus, art. DXClll; el la conclusion prise en l'Assemblée du 20 dé­cembre: art. DC1II (p. 322, col. 2).
I4) La présente lisle ne distingue pas les «Conseillers;; ordinaires de la Ville des "Depputez ou Commissaires- nommés pour le cas spécial dont il s'agil. — Cf. la note 1 de la page 323.
(-! Sur l'ensemble de ces travaux de fortification, principalement «du costé de l'Uiiiversillén, voir la note 1 de la page 282.